חוות דעת הוגנות וחדלות הפירעון (Fairness Opinions & Solvency)

חוות דעת הוגנות הינה חוות דעת מקצועית הניתנת בנוגע להגינותה של עלות המוצעת במכירה או מיזוג. כל החלטה משמעותית שצפויה להשפיע על שווי התאגיד כמו רכישה, מיזוג, רכישת מניות על ידי החברה (share buybacks), ספין-אוף, הפיכת חברה מציבורית לפרטית וכו', עשויה לדרוש חוות דעת הוגנות מגורם אובייקטיבי. 

מכיוון שבעסקאות רבות מעורבים חברי דירקטוריון, שעלולים להיות בעלי אינטרסים או קשרים לחברה, חוות דעת הוגנות נחוצה על מנת להראות שהדירקטוריון "אתגר" את העסקה הפוטנציאלית וכי היא נבחנה כראוי. על מנת שחוות דעת הוגנות תספק את ההגנה המרבית לדירקטוריון, מעריך השווי הנבחר לטובת הענקת חוות הדעת חייב להיות בלתי תלוי וחף מניגוד אינטרסים. 

בדומה לחוות דעת הוגנות וחוות דעת כלכלית, חוות דעת בנוגע לחדלות הפירעון היא חוות דעת פיננסית הניתנת בסמוך למועד סגירת עסקה ועוסקת בדרך כלל במבחני כספיים מסוימים של יכולת הפירעון. חוות הדעת נדרשות לרוב על ידי הדירקטוריון או מלווים כהגנה נוספת במקרה של תביעה אפשרית שעלולה לעלות בהמשך.  

אנו מספקים בדיקה מעמיקה, עבור הדירקטוריון וההנהלה, של השווי ההוגן, הכדאיות וההשלכות של העסקה הפוטנציאלית על החברה. אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל מידע נוסף ממנכ"ל ומייסד S Cube, גידי. 

Gidi photo
גדעון שלום בנדור
מנכ"ל ומייסד